GEEN INSPIRATIE, WHAT TO DO?!

14:02




Hey guys!
Een erg groot probleem die ik vaak heb tijdens het schrijven van muziek is dat ik meestal geen inspiratie heb. Dit probleem komt niet alleen voor met muziek maar ook met bijvoorbeeld tekenen of het schrijven van een artikel van je blog.


Wat je kan doen is wachten totdat je inspiratie hebt, maar dat kan soms erg lang duren dus raad ik dat af. ga er voor zitten, denk na over wat je hebt meegemaakt de afgelopen weken, maanden of zelfs jaren. Wat heb je gevoeld? Hoe voel je je nu? Probeer dat gevoel in je werk te stoppen. Het helpt ook heel erg om een stille plek op te zoeken en even helemaal alleen te zijn. Mijn momenten vol met inspiratie zijn altijd midden in de nacht wanneer iedereen slaapt. Op dat moment is alles om je heen belangrijk, hoor je regendruppels? Misschien kan je een liedje schrijven wat met regendruppels te maken heeft. Het is een raar voorbeeld maar uit zulke momenten kunnen de mooiste dingen ontstaan.

Inspiratie kan op de vreemdste momenten opduiken, wanneer je bijvoorbeeld aan het eten bent met je familie of wanneer je in de les zit. Ik raad aan om altijd een notitie boekje bij je te houden, je kan het ook in je telefoon zetten. Het idee wat je hebt schrijf je op en werk je later uit. Ik maak heel veel gebruik van de app Oblique Strategies. Het is een app die je helpt om anders te denken. Door anders te denken of juist iets te doen wat je normaal nooit doet kunnen de mooiste dingen ontstaan. Ik raad iedereen die problemen heeft met inspiratie voor wat dan ook de app te downloaden! Het werkt voor mij heel goed en ik hoop ook voor jou.

Je kan ook ideeën opdoen uit andermans werk. Je kopieert het niet, je zoekt gewoon inspiratie uit hun werk. Dat doe ik zelf heel vaak, wanneer ik niks meer heb om over te schrijven of ik weet niet hoe ik mijn gevoelens in woorden moet uitdrukken ga ik muziek luisteren. Als ik iets hoor wat met mijn gevoelens te maken heeft gebruik ik het woord dat die zanger of zangeres heeft gebruikt en maak er een eigen zin mee. Dat kan ook met tekenen, schrijven noem maar op.


Ik hoop dat mijn tips een beetje werken!

Comment als je nog meer tips hebt!

xoxo,
Deléilah




You Might Also Like

0 reacties

Contactformulier