The true cost.

18:49



Pfff, de zomer is begonnen hoor! Ik zit nu heerlijk in de tuin met 35 graden. Maar een groot en stom nadeel aan de zomer zijn al die verschrikkelijke kleine beestjes die in één keer  over mijn been, arm, hoofd, overal komen lopen.

Vandaag ga ik het hebben over een best wel serieus en verdrietig onderwerp.. The true cost is namelijk een documentaire van Andrew Morgan. Het gaat over de fashion industrie. In deze documentaire krijg je veel meer dan modeshows en designers te zien. Je krijgt namelijk te zien hoe de kleding wordt gemaakt en hoe slecht de mensen die dat doen behandelt worden. Je krijgt ook te zien wat voor invloed fashion op onze wereld heeft.

Ik,als fashion liefhebber vond het verschrikkelijk om te zien hoe onze prachtige kleding wordt gemaakt door mensen die maar 10 dollar per maand krijgen. Het was voor mij erg schokkend om te zien hoe slecht hun werkomstandigheden zijn.. Natuurlijk, ik had wel gehoord welke mensen onze kleding maken. Ik had alleen niet verwacht dat het zo ontzettend erg zou zijn. Hun werkplek is niet veilig, ze krijgen veel te weinig betaald en ze stellen zichzelf elke dag bloot aan schadelijke chemische stoffen..

Niet alleen mensen in de fabrieken hebben last van de schadelijke stoffen. Dorpen in India hebben een niet normaal aantal mensen met ernstige ziektes of "retarded children". Dat komt door de chemische stoffen die over katoenplanten worden gespoten.. Het erge is dat we helemaal niet beseffen dat hoeveel levens er kapot gaan door het maken van kleding. Moeders die hun kinderen bij hun familie moeten achterlaten omdat ze niet anders kunnen. Ze moeten wel werken want zonder werk, kunnen ze niet normaal leven. Er zijn zelfs kinderen die werken in de kleding fabrieken.. Het is erg slecht voor hun gezondheid en kinderen horen op school te zitten en niet te werken!

Er zijn een aantal erge dingen gebeurt in de fashion industrie.. En die dingen krijg je te zien in deze documentaire.  Dit alles maakt mij erg boos en verdrietig.. Ik wil er heel graag iets aan doen. Alleen kan ik het niet in mijn eentje. Wereldwijd zijn er organisaties en mensen die er alles aan doen om ook deze mensen een normaal leven te kunnen geven. Maar zij kunnen ook niet veel doen zonder onze hulp. Daarom wil ik jullie vragen om de documentaire te gaan kijken en actie te ondernemen!

Hoe je dit allemaal kan doen vind je op deze site www.truecostmovie.com 

Ik hoop dat de documentaire jullie ook zo erg raakt als hoe het mij heeft geraakt.. Ik heb al actie ondernomen. Nu jij nog!

You Might Also Like

0 reacties

Contactformulier