No stress, relax!

21:48


Stress, stress en nog eens stress. Of je nou examens heb of een sollicitatiegesprek, dan is stress iets wat je niet kan vermijden. Je hebt allerlei manieren om stress te verminderen, ik gebruik bijvoorbeeld valeriaan, dat zijn een soort van rust gevende pilletjes. Mijn examens zitten er nu gelukkig bijna op maar ik heb wel een paar tips om lekker te kunnen ontspannen.

Denk niet teveel aan wat er fout zou kunnen gaan.

Dat is een fout die ik vaak maak, ik verwacht altijd het ergste. Blijf gewoon positief en blijf in jezelf geloven. Met zo'n instelling wordt het allemaal een stuk makkelijker!

Goede voorbereiding.

Met een goede voorbereiding kan er niet veel fout gaan. Zorg dat je alles bij de hand hebt en alles goed kent. Als je bijvoorbeeld ergens heen moet waar je nog nooit bent geweest, zorg dan dat je alles goed hebt uitgezocht zodat je niet in de stress raakt als het te laat is!

Afleiding.

Als je leert voor je examens, tentamens of gewoon een toets, zorg dan dat je niet uren lang met je neus in de boeken zit. Het is ook goed om tussendoor even iets anders te doen, bijvoorbeeld sporten of gewoon even helemaal niks doen. Zo geef je je hersenen ook een beetje rust en kan je daarna weer hard leren.

Goede nachtrust.

Zorg dat je genoeg hebt geslapen, drink voor het slapen lekker een kopje thee en ga vroeg je bed in zodat je de volgende dag weer fris en fruitig bent.

Muziek.

Ja, wat is een blog post zonder iets over muziek?!
Muziek helpt mij meestal om rustig te worden, maar ook tijdens het leren is muziek erg fijn. Ik heb voor jullie een afspeellijst gemaakt die voor mij helpen met concentreren.





 
Ik hoop dat jullie er wat aan hebben!

You Might Also Like

1 reacties

Contactformulier