Life hacks door gastblogger Jasmijn van The little flowers

14:50


Deléilah heeft mij gevraagd om een blogpost te schrijven. Ik heb zelf een onderwerp gekozen om over te schrijven. Ik blog over andere dingen dan Deléilah, dus dit wordt anders dan jullie gewend zijn. Eerst vertel ik wat over mezelf. Ik ben Jasmijn een meisje van 16 jaar en ik zit bij Deléilah op school. Ik werk in een restaurant en zit op paardrijden. In mijn vrije tijd luister ik vaak naar muziek, lees ik vaak, en maak ik veel diy's . Ik probeer nu een paar maanden mezelf gitaar te leren spelen, maar dat lukt nog niet echt. Ik hou er ook van om alles zo makkelijk mogelijk te maken, daarom heb ik voor jullie een aantal life hacks die ik vaak gebruik op een rijtje gezet. 

1. Als je ergens nieuw bent en je wil snel vrienden maken vraag dan aan iemand om iets voor je te doen, zoals een papiertje aangeven of vraag of je een pen mag lenen. Ik weer niet precies hoe dit werkt, maar dit is iets psychologisch waardoor je sneller een band met die persoon krijgt. Ik gebruik deze best wel vaak en meestal werkt het best wel goed. 

2. Betaal vaak contant zodat je ziet wat je uitgeeft en minder snel teveel uitgeeft. Ik heb best wel veel moeite met sparen, maar sinds ik dit doe gaat het stukken beter.

3. Als je aan het douchen bent, maar bent vergeten of je je haar al hebt gewassen moet je eraan trekken (niet te hard natuurlijk). Als je haar piept heb je het al gewassen zo niet moet je het nog doen.

4. Deze life hack is vooral handig voor bloggers. Als je een blog post hebt geschreven en je wilt hem goed beoordelen zet hem dan eerst in een lettertype dat je niet leuk vindt, want dan kijk je er kritischer naar.

5. Als je moeite hebt met concentreren zet dan klassieke of piano muziek op. Daardoor raak je minder snel afgeleid.
6. Als je ogen snel geïrriteerd raken van uien snijden helpt het vaak om kauwgom te kauwen.


7. Wil je een spelletje doen, maar heb je geen dobbelsteen. Gebruik dan een normaal potlood. Die hebben namelijk 6 kanten waar je de cijfers op kan schrijven.

8. Heb je een belangrijke toets waar je voor moet leren. Ga dan na het leren een halfuurtje slapen. Het is bewezen dat je de stof dan beter onthoudt.

9. Als je snel wagenziek bent helpt het vaak om pepermunt te eten.

10. Als je voor een werkstuk te weinig woorden hebt en je moet hem via de computer inleveren schrijf dan ergens een aantal woorden en maak ze wit. Je leraar kan de woorden niet zien, maar Word telt ze wel.

Dit zijn de life hacks die ik het meest gebruik.
Ik hoop dat jullie er wat aan hebben. 


Zijn jullie benieuwd naar Jasmijn haar blog en mijn blogpost op haar blog? Klik dan hier!


You Might Also Like

0 reacties

Contactformulier